close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בניה קלה למגורים

מערכת שורשו ניסן, תשעה26/03/2015

בישראל בניה קלה למגורים היא דבר חדש יחסית שהתבסס רק בשנים האחרונות אבל מתגלה כפתרון מצויין

תגיות:
בית בבניה קלה
צילום: יח"צ חברת א.ב.ד מבנים ניידים
בארצות הברית, קנדה ואוסטרליה כבר מכירים את שיטת הבנייה הקלה היטב. כבר שנים שנבנים שם בתים עמידים, חזקים, מפוארים וגדולים, מעוצבים בסגנונות מגוונים, בשיטת הבנייה הקלה מבלי להניד עפעף. כאן בישראל בניה קלה למגורים היא דבר חדש יחסית שהתבסס רק בשנים האחרונות אבל מתגלה כפתרון מצויין לזוגות, משפחות ואנשים שמצוקת הדיור בארץ נמאסה עליהם.

מהי בעצם בניה קלה למגורים?
בניה קלה עושה שימוש בחומרים כמו פלדה, גבס ועץ, חומרים שנחשבים ידידותיים יותר לסביבה ויעילים מאד. באמצעות שיטות מתקדמות של בניה קלה, ניתן לבנות בתים בעיצובים ובדגמים שונים בעלות נמוכה מאד, מבלי להתפשר על האיכות. הבתים מבודדים, חסינים ממזג אוויר סוער או חריג, עמידים באש ואינם סובלים מבעיות רטיבות. הגמישות שמציעה השיטה מאפשרת לכל אחד לתכנן ולבנות בית ייחודי בסגנון שלו, מבלי להיכנס להוצאות מיותרות.

מהם יתרונות הבניה הקלה דווקא בישראל?
בחו"ל כאמור כבר מכירים את יתרונות הבניה הקלה, אבל כאן בישראל יש ליתרונות האלו משמעות כבדה מאד. היום יכולה משפחה שרוצה לבנות לעצמה בית לעשות זאת בעלות של 50% פחות מעלות בניית בית בבנייה קונבנציונלית, זאת בלי להתפשר על שום דבר.

בעבר היה מיתוס שאומר שבניה קלה פירושה תחזוקה שוטפת יקרה, ולכן העלויות של הבנייה והתחזוקה מתקזזות ובסופו של דבר מדובר בהוצאה גבוהה, למעשה כיום הדבר לא נכון. בזכות שיטות בנייה מתקדמות ופיתוח טכנולוגי, שימוש בחומרים חזקים ועמידים ותהליכי בנייה יעילים יותר, התחזוקה השוטפת היא בעלות נמוכה מאד.

יתרון נוסף הוא הגמישות בתחום העיצוב. כולנו חולמים על בית שישקף את ההעדפות העיצוביות שלנו ויגרום לנו להרגיש...בבית. בניה קלה למגורים היום היא תהליך אינדיבידואלי. כל אחד שרוצה לבנות לעצמו בית יכול לבחור מבין דגמים רבים, לערוך שינויים במפרט של הבית ולעצב אותו כרצונו בצורה פשוטה מאד.

לבסוף, יתרון נוסף הוא המהירות של בניית הבית. כבר לא צריך לחכות שנים כדי לקבל את המפתח המיוחל לדירה. בניה קלה מאפשרת לנו לבנות בית בתקופה קצרה, לעיתים תקופה של שלושה חודשים ופחות ולהנות מבית בנוי, איכותי ועמיד לאורך זמן עם מינימום המתנה. עבור משפחות עם ילדים או זוג צעיר שצריך לעמוד בתשלומי החינוך, שכר הדירה והחשבונות, תקופת בנייה קצרה היא יתרון כלכלי ללא ספק.

בניה קלה למגורים – גם ידידותית לסביבה
לצד כל היתרונות האלו שנוגעים באיכות החיים שלנו כאן בארץ, אסור לשכוח שבניה קלה נותנת כבוד לסביבה. תהליך הבניה הקצר, חומרי הבנייה שמגיעים ברובם מוכנים למקום או מוכנים לעבודה בו במקום והאופי של חומרי הבנייה בהם משתמשים בבניה הקלה מבטיחים מינימום נזק לסביבה. אין פסולת בניין רבה, לא צריך לפחד מזיהום ארוך טווח בגלל כלי רכב רבים שנכנסים ויוצאים מהמקום ובדרך כלל אין פגיעה בטבע מסביב.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה